Tři nejlepší hatchbacky za rok 2021

Jaký je nejlepší hatchback? Na to si dnes odpovíme. Vybírat to nejlepší auto je velice obtížné, protože každý má jiné preference, jak už z hlediska financí, komfortu a jízdních vlastností. Je také dobré říct, že žádné auto není špatné. Taková auta se v současné době nedělají. Jen jsou různá auta určená pro různé cílové skupiny. 

V porovnání jsou 3 typově podobná vozidla, které se pohybují v obdobné cenové relaci, a těmi jsou hatchbacky Škoda Fabia, Renault Clio a Peugeot 208.

Hatchback Škoda Fabia

Nová generace legendy. Mnozí by ji možná čekali na prvním místě. A mohla tam být. Chybí jí k tomu jedna věc, a tou je kombi. Malá auta se v současné době jako kombi nenabízí. Proto, kdyby si Fabia tuto karosářskou verzi nechala, měla by ohromnou konkurenční výhodu.

Nová Fabia je vzhledově usedlejší a zvenčí dost podobná předchozí generaci. Což vůbec ničemu nevadí. Je plná chytrých řešení, ať už deštníku ve dveřích, USB u zpětného zrcátka, výstupků v držáku na nápoje pro snadnější otevírání nápojů. Novinek je hodně, a i když se to na první pohled může zdát zbytečné, časem je oceníte vlastně všechny.

V testu Fabia obstála důstojně i v rámci jízdních vlastností. Jízda je velice pohodlná a díky dobrému odhlučení také tichá, a to i při vyšších rychlostech na dálnicích. Zároveň můžete mít slušnou výbavu, poprvé u Fabie třeba vyhřívané čelní sklo a dvou zónovou klimatizaci.

Základní cena nové Fabie je 329 900 Kč za výbavu Ambition. Takže rovnou získáte vybavenější auto. Základní motorizace nabídne 80 koní a jedná se motor MPI, který je vyráběný v Čechách. Další motory na výběr jsou tříválcové a benzínové. Tedy žádný naftový motor, žádný hybrid. A v současné době ani žádný čtyřválec, 1.5 TSI by měl dorazit později.

Renault Clio

Z pohledu mnoha lidí Renault Clio vypadá nejlépe. Vzhled není tak agresivní jako u Peugeotu, ale zároveň ne tak usedlý, jako u Škody. Přední část nezapře to, že se jedná o Renault. Na první pohled si Clio někdo může splést s větším Megane. A to není na škodu. Zadní část je již specifická pro Clio. Z boku vypadá jako dynamické třídveřové auto, ale není to tak, zadní dveře tu jsou, jen kliky jsou schované.

Zároveň nabídne moderní interiér, který nepůsobí nijak ošizeně. I zadní okna mají automatické dojezdy, materiály jsou kvalitní a dobře vypadají. Systém je moderní, on-line a hlavní obrazovka má skvělé rozlišení. Podvozek je pohodlný a auto se moc příjemně řídí. Ve výbavě RS Line jsou k dispozici výrazně sportovní sedačky, Intens je výbava zase více zaměřená na komfort.

Výběr motorizací je u Clia slušný a každý si tak přijde na své. Základní motorizace je SCe 65, takže 65 koní z benzínového tříválcového litru. V základní výbavě Zen vás takové auto vyjde aktuálně na 315 000 Kč. Jen o pár tisíc víc ale stojí turbomotor s 90 koňmi. Jsou tu ale určité speciality. Třeba možnost pohonu na LPG přímo z výroby. Sice v nabídce není naftový motor, ale LPG je dobrá alternativa.

Pokud však chcete parkovat i v podzemních garážích, je tu hybridní motor s výkonem 140 koní, který ve městě dokáže bez problému jezdit za 3,5 litru na sto. A pro sportovněji založené řidiče je tu zase nejsilnější TCe s výkonem 140 koní, tedy čtyřválcový benzínový motor ve spojení s přesným automatem.

Peugeot 208

Vypadá dobře, jede dobře a nezapadne v davu. Navíc, pokud budete chtít, můžete mít čistě elektrickou verzi. Vzhled je výrazný, což nemusí být pro každého plus. Velké tesáky denního svícení jsou nepřehlédnutelné. Je ale škoda, že stejně jako u větší 508 neslouží k blikání blinkrů. V interiéru na řidiče čeká klasické uspořádání pro Peugeot, kdy jsou přístroje nad volantem. Ten má člověk téměř v klíně. Jedná se o věc, kterou někteří milují a někteří by si jen kvůli tomu toto auto nepořídili.

Příjemným detailem je 3D zobrazení budíků. Je to sice vlastně úplně zbytečné, ale vypadá to dobře a nikdo jiný to nenabízí. Auto je spíše tvrdší, ale to ke sportovnímu vzhledu sedí.

Na výběr je velké množství výbav – od základní Active po vrcholnou GT Pack. V nejnižší výbavě se základní motorizací, kterou je 1.2 PureTech s výkonem 75 koní, vyjde na 392 000 Kč. Věcí nevídanou je možnost naftového motoru. Za to získává 208 plusové body!

Všechna auta jsou dobrá a s žádným neuděláte chybu. Záleží jen na vašich preferencích a na tom co od svého vozu očekáváte.

Chcete zde publikovat článek, nebo získat zpětný odkaz?

Kontaktujte nás e-mailem: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Copyright © 2022 - created by Joomla4