Obchodní zástupce – definice a náplň práce
Pokud zastupujete jakoukoliv firmu v obchodní rovině, tak patříte k pozici, která je ve firmách nejčastěji hledaná a na pracovním trhu vysoce žádaná. Jednoduše není dost pracovníků, kteří mají zkušenosti s prodejem a vlastnostmi , které zahrnují zvládání stresu.
Výchova obchodních zástupců
Člověk, obchodní zástupce, se musí učit celý život, neustále svou práci obohacovat něčím novým a v žádném případě neusnout na pomyslných vavřínech. Samotné základy se člověk zvládne naučit během pár měsíců – zvlášť pokud je šikovný, má nadšení do práce a sbírá aktivně zkušenosti. Teorie není vždy všechno a pokud člověk není schopen si exemplárně představit, jak danou teorii, kterou si vyčetl z knížek, zavést do praxe, tak je naprosto zbytečná. Obchodní zástupce nesmí příliš tlačit na pilu a musí působit přirozeně.
A to je často právě úkol vedoucího firmy. Skrze školení a různé kurzy může udělat s trochou šikovností a vůle i z řadového zaměstnance špičku v managementu.
Syndrom vyhoření? Prodejte firmu
To může být po dlouhých letech pro vlastníky firem vyčerpávající. Vždy vychovají skvělé obchodní zástupce, špičky v oboru, a ti si pak v této rychlé době vesele přejdou ke konkurenci za vidinou vyššího platu anebo se tou konkurencí sami stanou. Po letech už přeci mají dost zkušeností na to, aby ovládali trh. Z tohoto hrozné bludného kruhu má spousta vlastníků firem syndrom vyhoření a jednoduše už ve své tvrdé práci nevidí moc velký smysl. Dotáhli to daleko, předvedli různá kouzla a ukázali, že umí vybudovat velkou firmu z ničeho. Ale co teď?
Mnoho takových šéfů se uchýlí k prodeji firmy a odejdou na zasloužený předčasný důchod, popřípadě začnou pracovat na jiné firmě v jiném oboru. Důležité je si znova najít svou vášeň.
Prodej firmy přenechte profesionálům
Ale prodat firmu není to stejné jako prodávat své výrobky či služby. Jedná se úplně o jiný trh a je potřeba najít vhodného zájemce, který je ochotný splatit vše tak, jak to bylo naceněné a žije v souladu s vizí dané firmy. Proto uzavřete partnerství s lidmi, kteří v oboru prodeji firem pracují a jsou vám tak schopni pomoct. Jako je třeba Parite Pro. Podívejte se do katalogu společností a s.r.o. na prodej, abyste měli představu toho, co vás čeká.